Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!
Mint arról korábban elsőként beszámoltunk, november 29-én Csányi Sándor, az MLSZ elnöke és Vági Márton főtitkár találkozott a Szurkolói Iroda delegációjával. A szurkolók részéről a Ferencváros, az Újpest, a Videoton és a Haladás képviselői vettek részt az összejövetelen.
A több mint kétórás egyeztetésen a felek a Szurkolói Iroda által felvetett kérdésköröket beszélték meg, s a vélemények kölcsönös ismertetése után megállapodtak a közeljövő legfontosabb feladatairól, az alábbiak szerint.
1. A 2012 márciusában kötött együttműködési megállapodás létrehozását mindenki fontosnak ítélte meg. Az együttműködés sikerét mutatja, hogy a megállapodás részleteit alapvetően mindkét fél folyamatosan betartotta. Ugyanakkor a megállapodás egyes pontjaival kapcsolatban a Szurkolói Iroda további eredményeket szeretne elérni (erről szólnak a további pontok).
2. A mérkőzések állandó idősávjai tekintetében vannak szurkolói szempontból igen kedvezőtlen időpontok. Különösen a péntek délutáni, és szombat-vasárnap kora délutáni, 14 órás kezdési idő kritikus. Az MLSZ vezetése jelezte, hogy ezeket az időpontokat – amelyek elsődlegesen a tévétársaságok kezdeményezésére, a minél több mérkőzés közvetíthetősége érdekében kerültek bevezetésre – az NB I-es csapatok is kifogásolják. Ezért egyeztetés lesz a televíziós partnerekkel, amelyre a Szurkolói Iroda képviselője is meghívást kap, s véleményét az MLSZ figyelembe veszi a tárgyalások során. A remélt módosítások legkésőbb a 2013–2014-es szezonban léphetnek életbe.
3. A Szurkolói Iroda képviselői ismételten kifejtették a szurkolói kártya használatával kapcsolatos álláspontjukat, mely szerint a jelenleg mérkőzésre járó szurkolók jelentős része ellenzi a kártya alkalmazását, és reális következménynek tartják, hogy a kártya kötelező alkalmazása a szurkolók számának csökkenéséhez vezet. Az MLSZ elnöke felajánlotta, hogy ismételten megvizsgálják, hogy az eredeti célkitűzés – a mérkőzések biztonságos, kulturált megrendezése – milyen más eszközökkel segíthető elő. Az önkéntesen kiváltható szurkolói kártya lehetőségét azonban fenntartaná, mert továbbra is számos előnyét látja egy kedvezménykártya alkalmazásának.
4. A korábbiakhoz hasonlóan továbbra kifogásolhatóak a rendezők által elkövetett erőszakos intézkedések az NB I-es mérkőzések szervezése során. A Szurkolói Iroda szerint túlzott létszámú a rendezői és rendőri jelenlét, túlzott elővigyázatosság miatt felesleges vizsgálatok, intézkedések történnek, továbbra is előfordulnak jogszerűtlen fizikai atrocitások, önkényes intézkedések, elsősorban a szerződtetett biztonsági szolgálatok részéről, akikkel szemben a törvényi előírások nem elegendően szigorúak, és nem látható a rájuk vonatkozó előírások ellenőrzése, betartatása sem. A 2011. évi CIV. Törvényhez a Szurkolói Iroda módosító javaslatokat készített, amelyről korábban konzultált a parlamenti pártok több képviselőjével, de eredménytelenül. A módosítási javaslatokat a Szurkolói Iroda eljuttatja az MLSZ vezetésének a további eredmények elérése érdekében. Az MLSZ elnöke elsőként azt kérte, hogy a jövőben minden szabálytalanságról kapjon a Szurkolói Irodától konkrét bejelentést az MLSZ, hogy érdemben eljárhasson az ügyben. Megígérte továbbá, hogy soron kívül áttekinti az illetékes hatóságokkal az újonnan elfogadott jogszabályok első tapasztalatait, ahol az MLSZ képviselni fogja a Szurkolói Iroda által felvetett, méltányolható szempontokat.
5. A szurkolók kérték az MLSZ támogatását, annak érdekében, hogy a rendőrség központi állásfoglalása valamint az NB I-es klubok hozzáállása ne zárja ki a pirotechnika alkalmazását a bajnoki mérkőzéseken. Az MLSZ elnöke jelezte, hogy ebben a kérdésben az MLSZ nem illetékes, a Szurkolói Irodával kötött korábbi megállapodás alapján az MLSZ továbbra sem akadályozza, vagy nehezíti a szurkolók megállapodását klubjaikkal és a helyi rendőri szervezetekkel a pirotechnikáról. Vállalta ugyanakkor, hogy az MLSZ hajlandó rész venni egy egyeztetésben, amely kezdeményezheti a felelős szervezetek felé a biztonságos, szurkolókra, játékosokra stb. nem veszélyes eszközök kiválasztását, illetve ezeknek a jogszabályok keretein belül történő használatára vonatkozó feltételek meghatározását, a biztonság, az ellenőrzés és az engedélyezés ésszerű megtartásával.