szabály

vissza a címlapra
Nemzetközi foci

Micsoda? Melegítő cserejátékos hozott össze tizenegyest - VIDEÓ

Nagyon érdekes körülmények között ítélt meg tizenegyest a játékvezető a portugál másodosztály vasárnapi bajnokiján: a Sporting B egyik melegítő játékosa óvatlanul centikkel a pályán belül, tehát még játékban levő labdát vett le. A cserejátékos persze nem akart semmi rosszat, csak hogy ne pattanjon el messzire a rossz beadás, és a csapata egyből elvégezhesse a kirúgást. Valószínűleg fogalma sem volt arról, hogy egy ritkán látott, és nem ismert szabály miatt büntetőhöz juttatta az ellenfelet. A szabálykönyv 3. szabályának 7. alpontja szerint ugyanis, ha egy adott csapathoz tartozó személy (hivatalos csapatképviselő, cserejátékos, lecserélt játékos, vagy kiállított játékos) még játékban levő labdába ér bele a pályán, az büntetést von maga után – vagy szabadrúgást, vagy tizenegyest, attól függ, hol történt a játékba avatkozás. Mivel itt a Sporting-csere ha csak centikkel is, de a tizenhatoson belül ért labdába, ezért az Académica büntetőhöz jutott. A nem is túl régen hozott szabály egy 2013-as brazíliai esetre volt válasz, amikor egy negyedosztályú csapat gyúrója a kapu elé beugorva kétszer is a gólvonalon mentett. Akkor még nem adhatott ezért büntetőt a játékvezető, ezért módosítottak a szabálykönyvön. Az persze más kérdés, hogy a Sporting esetében szó sem volt arról, hogy gólt akadályozott volna meg a cserejátékos, de a szabálykönyv szerint a tizenegyes volt a helyes ítélet - írja az index.hu

Rangadó
Nemzetközi foci

Bierhoff tesztelné a les eltörlését

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.