Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszékének szakembereitől kapott anyagból kiderül, hogy a szélcsatornás vizsgálati eredmények és a szabványok alapján történt számítások között a szélterhek tekintetében jelentős eltérés mutatkozik – tájékoztatta Kósa Lajos polgármester az MTI-t.
Ez azt jelenti, hogy a maketten elvégzett, a szélnyomás eloszlására és intenzitására is kiterjedő áramlástechnikai vizsgálatok jelentős anyagi megtakarítást eredményeznek a projekt során. Arról, hogy ez a megtakarítás mekkora lehet, Kósa Lajos néhány héttel későbbre, a tervezési szakasz lezárása utánra ígért tájékoztatást.
Dezső Zsigmond statikus tervezőnek és csapatának tekintettel kellett lennie arra, hogy az irányadó európai szabvány számos tetőformát és beépítési körülményt részletez, mégis megesik, hogy az egyedi környezeti viszonyok miatt a valóságban eltérőek a szabványtól a szélnyomás-értékek.
A vizsgálat a tervezett stadion méretarányos modelljén a fákat és a stadion környéki domborzati viszonyokat is figyelembe vette, a szakemberek így pontosan kapták meg a terhelési értékeket. Az eredmények felhasználásával véglegesíthető a tetőszerkezet, valamint biztosítható, hogy a játéktér füves talaja megfelelően szellőzzön, ne menjen tönkre a pálya – adott tájékoztatást Kósa Lajos.
A városvezető hozzátette: július derekán lezárulhat a tervezés, utána pedig – még a nyáron – kiírhatják a kivitelezésre a közbeszerzési eljárást.
Az új – 20 ezer férőhelyesre tervezett – Nagyerdei Stadion koncepciós terveit májusban mutatták be, akkor elhangzott, hogy a tervezésnél már az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) 2015-től bevezetendő új szabványaira is figyelemmel voltak. A Nagyerdei Stadion UEFA 4. kategóriás arénaként – Bajnokok Ligája-döntő, világbajnoki mérkőzés és Európa-bajnoki döntő kivételével – bármilyen futballmeccs megrendezésére alkalmas lesz.
Az aréna építése és környezetének rekonstrukciója a tervek szerint decemberben kezdődhet, és 2014 tavaszán fejeződhet be. A beruházás hozzávetőlegesen 12 milliárd forintba kerül majd.