Hírek

A TAO visszavetette a szponzorációt

Az éves társasági adóból mintegy 40 milliárd forint fordítható a látványsportok támogatására.

Kapcsolódó cikkek

Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!

Igen ám, de ahogy megnyílt ez a lehetőség, a szponzorok visszavonultak a versenysport támogatásától – mondta Szalay Ferenc, az Országgyűlés Sport- és turizmus bizottságának elnöke, Szolnok polgármestere, a Magyar Kosárlabdázók Országos Szövetségének elnöke csütörtökön, Budapesten, a Napi Gazdaság című lap szakmai rendezvényén.

A társasági adóból való részesedésre tavaly 1.300 pályázat érkezett, ezek közül ezer – főleg önkormányzati – pályázó hárommillió forint alatti támogatást kért, hogy működni tudjon a helyi focicsapat – mondta Tarsoly Csaba, a Győri ETO FC elnöke, a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) elnökségi tagja.

A társasági adóból támogatandó öt látványsportágban – labdarúgás, vízilabda, kosárlabda, kézilabda, jégkorong – a pályázati pénzből az infrastruktúrát, valamint az utánpótlást lehet támogatni, a versenysportot nem. Erre a területre jönnének be a szponzorok, akik viszont a társasági adóból való részesedés megteremtése után szinte eltűntek a sportpiacról – írja az MTI.

Az infrastruktúra támogatása azért szükségszerű, mivel az említett látványsportok a világon mindenütt pénzt termelnek, de megfelelő stadionok nélkül ez nem megy – vázolta a helyzetet Szalay Ferenc.

A szponzorálás hatékonyságát ma sem a szponzor, sem a támogatott nem méri, pedig vannak erre kidolgozott eljárások – közölte Berkes Péter, a Semmelweis Egyetem adjunktusa. A szponzor által megcélzott csoport a szurkolóké – tette hozzá –, ha ők nincsenek, akkor a szponzor kidobja a pénzét. A másik probléma ezen a területen, hogy nincs minőség és eladható termék sem.

Szóba került a rendezvényen a versenysportok közvetett nyeresége. A Formula-1-es verseny például 6,1 milliárd forint befektetéssel 20 milliárd forintot hoz az országnak, ennek kétharmada az adó- és járulékbevétel, egyharmada pedig országimázs.

A szponzoráció tipikus eszköze, hogy egy élsportolót reklámarcnak használ a támogató cég. Ezzel az a gond, hogy ha az illető magánéletéről negatív hírek jelennek meg, az rontja a támogató cég értékét – vetette fel Berkes Péter.

Olvasói sztorik