Nemzetközi foci

Nincs megoldás: továbbra is csak 106 ezer háztartásban látható a Spíler2

Még nem tudott megegyezni a TV2 Csoport és a Telekom.

Továbbra sincs megegyezés a Spíler TV és a Telekom között, így csak a magyar háztartások 3 százalékában fogható a Spíler2, amely a spanyol bajnokikat, a Real Madrid és a Barcelona meccseit közvetíti.

A témában korábban már mindkét fél megszólalt: a TV2 Csoporthoz tartozó Spíler tulajdonosának, Andy Vajnának a felesége, Vajna Tímea a Facebookon üzent, míg a Telekom a telefonos ügyfélszolgálatán adott ki közleményt.

A felek a pénzen vitáznak – erről a részletek itt olvashatók –, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy megegyeznének, pedig a hétvégén már a La Liga negyedik fordulója következik.

Az Index most egy hosszú cikkben elemezte a helyzetet, amelyben a csatorna eléréséről írnak. Magyarországon van 3,9 millió tévés háztartás, ennek 90 százalékában pedig van olyan szolgáltatás, amiért valamennyit fizet a néző (UPC, Digi, Telekom, MindigTV Extra, Tarr).

A piacot a három nagy szolgáltató (Digi, Telekom, UPC) uralja, nagyjából egyforma arányban. Egyelőre csak a Tarr Kft. által lefedett körülbelül 106 ezer háztartásban látható a Spíler2, ráadásul a TV2 Csoport és a Telekom közti tárgyalások azért nem haladnak jól, mert a lap információi szerint nagyságrendbeli különbségek vannak az elképzelések között.

Úgy tudják, a TV2 mindenütt, így a Telekomnál is az alapcsomagban szeretné futtatni a csatornát, azaz összesen 3,5 millió háztartásba akar bekerülni, ami az Index szerint nem tűnik reális célkitűzésnek.

A szerző szerint elméleti szinten reális lenne az a modell, amiben például a DAZN nevű cég utazik: ők megvették a legnépszerűbb ligák jogait az USA, Kanada, Svájc, Olaszország és Németország területére, olasz-, angol-, spanyol bajnokik mellett kismillió más sporteseménnyel rendelkeznek, amiket pont úgy streamingelnek a neten, mint a filmeket és sorozatokat a Netflix.

Az árképzésük is hasonló: havi 10 eurót kérnek elérte. Ha a Spíler meglépné ugyanezt, és a teljes kínálatukat havonta 5000 forintért adnák, akkor is 117 ezer előfizetőre lenne szükségük, hogy az éves költséget kitermeljék. Ez egy ilyen kis piacon elképzelhetetlen.

Címlapkép: AFP

Olvasói sztorik