Nemzetközi foci

Csányi elnézést kér mindekitől

Az MLSZ elnöke is megdöbbenéssel tapasztalta a történteket, ezért hivatalos közleményt adott ki.

Kapcsolódó cikkek

Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!

Mint ismeretes, a mai naptól lehetett jegyeket vásárolni a Magyarország-Románia Európa-bajnoki selejtezőmérkőzésre, melyet a csapatok a Groupama Arénában játszanak le szeptember 4-én. Az óriási érdeklődés miatt a legtöbbeknek csak órák múlva sikerült megvásárolni a jegyüket. Csányi Sándor az MLSZ elnöke közleményben kért elnézést a kényelmetlenségekért.

A magyar labdarúgás barátainak és a válogatott csapat szurkolóinak elsöprő többségéhez hasonlóan magam is megdöbbenéssel figyeltem mindazt, ami a magyar-román mérkőzés jegyértékesítése kapcsán a mai napon történt. E nehéz nap végén éppen ezért először is szeretnék elnézést kérni mindenkitől, akinek kényelmetlenséget okoztunk, akik hosszú órákig álltak a sorban vagy próbálkoztak sikertelenül az online jegyvásárlással. Azt tudtuk előre, hogy az óriási érdeklődés miatt nagyon sok csalódott szurkoló lesz, akinek nem juthat jegy, ugyanakkor a szövetség elnökségének az volt az elvárása, hogy a különböző lehetőségek között lévő szurkolók közel azonos eséllyel juthassanak kényelmesen jegyhez. Az, hogy ez nem így történt, felveti annak szükségességét, hogy megvizsgáljuk a felelősség kérdését, akár a szövetségben, akár az értékesítést végző partnereink között. Bízom abban, hogy nem ez volt az utolsó válogatott mérkőzés, amikor az érdeklődők több stadiont is megtöltenének, ugyanakkor ígérhetem, mindent megteszünk, hogy ez legyen az utolsó alkalom, amikor ilyen problémákat okozott a jegyvásárlás.

Csányi Sándor,

az MLSZ elnöke

Az MLSZ TV-nek adott interjúban Sipos Jenő, a szervezet szóvivője bocsánatot kért azoktól a szurkolóktól, akik a rendszer hibájából nem tudtak belépni az online értékesítő felületre a nap folyamán.
Mint elmondta, a soha nem látott érdeklődés következményeként lelassult a rendszer, és sokan a számítógépek előtt azt láthatták, hogy hozzá sem férnek az oldalhoz. A rendszer által hibamentesen kezelni képes tömeg sokszorosa így jellemzően csak hibaüzeneteket láthatott, és úgy érezhette, a rendszer teljesen lefagyott.

A valóság ugyanakkor az volt az egész nap folyamán, hogy a tervezettnél jelentősen lassabban, de folyamatosan kiszolgálta a rendszer az internetes jegyvásárlók egy részét, míg a megszokott helyszíneken elképesztő érdeklődés mellett zajlott a jegyek árusítása (a kártyával rendelkező és nem rendelkező szurkolók számára egyaránt).

Az MLSZ tisztában volt azzal, hogy a mérkőzés iránt óriási az érdeklődés, ezért időben kérte a jegyeladásban résztvevő üzleti partnereitől, hogy a hagyományos rendezvényeknél megszokott érdeklődés sokszorosával kalkuláljanak, és kövessenek el mindent azért, hogy az eladás több tízezer érdeklődő esetén se okozzon fennakadást.

Ezt a feladatot – a ma tapasztalt extrém érdeklődés mellett – nem sikerült a rendszernek megfelelően megoldania. A partnerek szakemberei folyamatosan dolgoztak a kialakult helyzet műszaki megoldásán, ennek ellenére az egész nap folyamán fönnakadások mellett zajlott az online jegyeladás. Mindezek, illetve az internetes többszörös túlterhelés illetve a helyszíneken kialakult szokatlanul nagy tömeg miatt az MLSZ a szurkolók elnézését kéri!

Olvasói sztorik