Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebookon!
Együttműködési megállapodást írtak alá a Diósgyőri VTK és a megyei első osztályban játszó Salgótarján Barátok Torna Club (SBTC) vezetői hétfőn. A cél, hogy megerősítsék az idén 95 éves nógrádi klub gazdasági-szakmai hátterét, és megfelelő körülményeket teremtsenek az utánpótlásnak.
A városházán tartott sajtótájékoztatón Dániel Zoltán, Salgótarján alpolgármestere ismertette: július 15-ig megalakul az SBTC Sport Kft., amelyben 75-20-5 százalékos arányban lesz tulajdonos a DVTK-t működtető Borsodsport Invest Kft. (BSI), a salgótarjáni önkormányzat és az SBTC.
Az SBTC felnőtt és utánpótlás csapatait a gazdasági társaság veszi át. A BSI és a város évi 8,5 millió forinttal támogatja a társaság működését, az önkormányzat 15 évre ingyenes használatba adja a Tóstrandi műfüves, illetve füves pályát, és igény esetén a Forgáchi úti sportpályát.
Szabó Tamás, a DVTK ügyvezetője hangsúlyozta: az utánpótlásban és a régió labdarúgásában szeretnének olyan rendszert kiépíteni, amelyből profitálhat a térség labdarúgása. Nagy mérföldkőnek nevezte a DVTK életében, hogy olyan tradicionális klubbal kötnek szerződést, mint az eredményességében, múltjában a Diósgyőrrel vetekedő, 1972-ben az NB I-ben bronzérmes SBTC.
Nógrád megye utánpótlásképző központja alakulhat itt ki a következő években – tette hozzá.
A kormányzati szándékkal összhangban akarják megteremteni a futballhoz szükséges szervezeti, infrastrukturális, gazdasági kereteket az észak-magyarországi régióban az utánpótlástól a versenysportig – mondta Sántha Gergely, a BSI ügyvezetője. Hozzátette, a megállapodás hosszú távon biztosítja a megfelelő minőségű futballéletet Salgótarjánban.
Babják János, az SBTC elnöke hangsúlyozta, nagyon nehéz és rossz időszak után jutottak el a megállapodás aláírásáig.
A sportvezetők kérdésekre elmondták, változatlan marad az SBTC neve, és a csapat egyelőre a megyei első osztályban folytatja. A salgótarjáni utánpótlást a DVTK szakmai stábja irányítja majd. Nyugat-európai példák alapján abban is gondolkodnak, hogy cégeket állítsanak a csapat mellé, amelyeknek marketingszempontból fontos bizonyos piacok megszólítása, ahogyan ez Diósgyőrben is elkezdődött. Az SBTC U7-től nyolc korcsoportban működtet utánpótlás csapatokat – adta hírül az MTI.