NB I

Nem lesz kilométerhiányuk a csapatoknak

Idén is több hosszú túra vár az élvonal és a másodosztály résztvevőire. Kiszámoltuk, pontosan mennyi is az annyi!

Kapcsolódó cikkek

Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!

Múlt pénteken vette kezdetét az OTP Bank Liga 2014–2015-ös kiírása. Az NB I-ben idén is 16 csapat szerepel, és az elmúlt évekhez hasonlóan a mostani szezonban is oda-visszavágós rendszerben zajlanak a küzdelmek. A bajnokságban a négy fővárosi csapat mellett 12 vidéki együttes lép pályára. A Rangadó.hu legújabb összeállításában azt mutatjuk be, melyik csapatnak mennyit kell utazással töltenie.

A Nyíregyháza utazik a legtöbbet

A csapatok közül az újonc Nyíregyházára vár a leghosszabb túra ebben a szezonban: a 15 idegenbeli találkozójáért majdnem kilencezer kilométert tesz meg oda-vissza az együttes, és az azt elkísérő legfanatikusabb szurkolók.

A szintén keleten tanyázó Debrecen és a nyugati végről érkező Szombathelyi Haladás nyolcezer kilométer körül számolhat majd az üzemanyag-költségekkel, és a diósgyőri, valamint a pécsi csapatbuszok kilométeróráiba is kerül legalább hétezer egység.

A legkényelmesebb helyzetben természetesen a fővárosi csapataink vannak: a négy együttes egyikének sem kell négyezer kilométernél többet utaznia ebben a szezonban – legalábbis a bajnoki mérkőzések miatt.

Csapat Összkilométer
Nyíregyháza Spartacus 8 850
Debreceni VSC 8 360
Szombathelyi Haladás 7 940
Diósgyőri VTK 7 660
Pécsi MFC 7 510
Lombard Pápa 6 070
Győri ETO FC 5 440
MVM Paks 5 060
Kecskeméti TE 4 680
Dunaújváros PASE 4 480
Puskás Akadémia FC 4 160
Videoton FC 4 130
MTK 3 950
Budapest Honvéd 3 950
Újpest FC 3 800
Ferencvárosi TC 3 600

*a számításokhoz a Google útvonaltervezőjét használtuk, stadiontól stadionig. Az MTK ebben a szezonban a Bozsik-stadionban játssza mérkőzéseit, a Videoton pedig tavasszal Felcsúton lép pályára.

Az NB II-ben a Sopronra várhat a legtöbb utazás

Összegzésünkből az augusztus közepén induló, összevont NB II-es bajnokságot sem hagyjuk ki.

Természetesen nem meglepetés, hogy itt is a vidéki csapatoknak, köztük is az országhatárhoz közeli városok együtteseinek kell a legtöbbet utazniuk: a Sopron, Balmazújváros, Szeged, Zalaegerszeg, Békéscsaba ötös várhatóan hétezer kilométer felett túrázik idén (oda-vissza). Közülük a szegedi drukkereknek lesz a legnehezebb dolguk, hiszen csapatuk Gyulán játssza tétmeccseit, így a hazai bajnokikra is útra kell kelniük.

Számításaink szerint az élvonalból kieső Kaposvárra mintegy 6500 kilométer vár, míg a Mezőkövesd, Ajka, Gyirmót trió az ötezres határt lépheti át jelentősen.

A legjobb helyzetben itt is a fővárosi, illetve ahhoz közeli csapatok vannak: a Vasas, Soroksár, Szigetszentmiklós, Csákvár négyes még nagy kerülőkkel is bőven megúszhatja ötezer kilométer alatt.

Csapat Összkilométer
Soproni VSE-GYSEV 7 410
Balmaz Kamilla Gyógyfürdő 7 290
Szeged 2011-Grosics Akadémia 7 270
Zalaegerszegi TE FC 7 170
Békéscsaba 1912 Előre FC 7 116
Kaposvári Rákóczi FC 6 470
Mezőkövesd Zsóry FC 5 970
FC Ajka 5 516
Gyirmót FC 5 470
Szolnoki MÁV-Stadler Rail FC 4 950
FGSZ Siófok 4 900
Restart-Ceglédi VSE 4 580
Aquital-Publo Csákvári TK 4 340
Soroksár SC 4 310
Szigetszentmikósi TK-Erima 4 170
Vasas FC 4 100
Olvasói sztorik