Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!
Múlt pénteken vette kezdetét az OTP Bank Liga 2014–2015-ös kiírása. Az NB I-ben idén is 16 csapat szerepel, és az elmúlt évekhez hasonlóan a mostani szezonban is oda-visszavágós rendszerben zajlanak a küzdelmek. A bajnokságban a négy fővárosi csapat mellett 12 vidéki együttes lép pályára. A Rangadó.hu legújabb összeállításában azt mutatjuk be, melyik csapatnak mennyit kell utazással töltenie.
A Nyíregyháza utazik a legtöbbet
A csapatok közül az újonc Nyíregyházára vár a leghosszabb túra ebben a szezonban: a 15 idegenbeli találkozójáért majdnem kilencezer kilométert tesz meg oda-vissza az együttes, és az azt elkísérő legfanatikusabb szurkolók.
A szintén keleten tanyázó Debrecen és a nyugati végről érkező Szombathelyi Haladás nyolcezer kilométer körül számolhat majd az üzemanyag-költségekkel, és a diósgyőri, valamint a pécsi csapatbuszok kilométeróráiba is kerül legalább hétezer egység.
A legkényelmesebb helyzetben természetesen a fővárosi csapataink vannak: a négy együttes egyikének sem kell négyezer kilométernél többet utaznia ebben a szezonban – legalábbis a bajnoki mérkőzések miatt.
| Csapat | Összkilométer |
| Nyíregyháza Spartacus | 8 850 |
| Debreceni VSC | 8 360 |
| Szombathelyi Haladás | 7 940 |
| Diósgyőri VTK | 7 660 |
| Pécsi MFC | 7 510 |
| Lombard Pápa | 6 070 |
| Győri ETO FC | 5 440 |
| MVM Paks | 5 060 |
| Kecskeméti TE | 4 680 |
| Dunaújváros PASE | 4 480 |
| Puskás Akadémia FC | 4 160 |
| Videoton FC | 4 130 |
| MTK | 3 950 |
| Budapest Honvéd | 3 950 |
| Újpest FC | 3 800 |
| Ferencvárosi TC | 3 600 |
*a számításokhoz a Google útvonaltervezőjét használtuk, stadiontól stadionig. Az MTK ebben a szezonban a Bozsik-stadionban játssza mérkőzéseit, a Videoton pedig tavasszal Felcsúton lép pályára.
Az NB II-ben a Sopronra várhat a legtöbb utazás
Összegzésünkből az augusztus közepén induló, összevont NB II-es bajnokságot sem hagyjuk ki.
Természetesen nem meglepetés, hogy itt is a vidéki csapatoknak, köztük is az országhatárhoz közeli városok együtteseinek kell a legtöbbet utazniuk: a Sopron, Balmazújváros, Szeged, Zalaegerszeg, Békéscsaba ötös várhatóan hétezer kilométer felett túrázik idén (oda-vissza). Közülük a szegedi drukkereknek lesz a legnehezebb dolguk, hiszen csapatuk Gyulán játssza tétmeccseit, így a hazai bajnokikra is útra kell kelniük.
Számításaink szerint az élvonalból kieső Kaposvárra mintegy 6500 kilométer vár, míg a Mezőkövesd, Ajka, Gyirmót trió az ötezres határt lépheti át jelentősen.
A legjobb helyzetben itt is a fővárosi, illetve ahhoz közeli csapatok vannak: a Vasas, Soroksár, Szigetszentmiklós, Csákvár négyes még nagy kerülőkkel is bőven megúszhatja ötezer kilométer alatt.
| Csapat | Összkilométer |
| Soproni VSE-GYSEV | 7 410 |
| Balmaz Kamilla Gyógyfürdő | 7 290 |
| Szeged 2011-Grosics Akadémia | 7 270 |
| Zalaegerszegi TE FC | 7 170 |
| Békéscsaba 1912 Előre FC | 7 116 |
| Kaposvári Rákóczi FC | 6 470 |
| Mezőkövesd Zsóry FC | 5 970 |
| FC Ajka | 5 516 |
| Gyirmót FC | 5 470 |
| Szolnoki MÁV-Stadler Rail FC | 4 950 |
| FGSZ Siófok | 4 900 |
| Restart-Ceglédi VSE | 4 580 |
| Aquital-Publo Csákvári TK | 4 340 |
| Soroksár SC | 4 310 |
| Szigetszentmikósi TK-Erima | 4 170 |
| Vasas FC | 4 100 |
