Magyar foci

A Fradi-szurkolók dobják össze a sokmilliárdos klubköltségvetés harmadát

Egyre nagyobb a szurkolói érdeklődés a Ferencváros labdarúgói iránt. Na ja, a csapat vágtat a 30. bajnoki címe felé, itthon a Vidivel erősen felfelé lógnak ki az NB I-ből.

A zöld-fehérek hétvégén a Honvéd ellen biztosíthatják be bajnoki címüket. Sőt, a fennállása 120. évfordulóját ünneplő klub szombat este már akár játék nélkül is aranyérmes lehet, feltéve, ha délután a címvédő MOL Vidi FC pontokat veszít a Puskás Akadémia ellenében.

A szurkolók ezért a szokottnál is nagyobb létszámban érdeklődnek az este 19.30-kor, a Hidegkúti Stadionban sorra kerülő mérkőzés iránt.

A vendégszektorba a jegyek elővételben mind elkeltek, de a ferencvárosi szurkolók közösségi csoportjaiban arról lehetett olvasni, hogy MLSZ-kártyával többen is jegyet vásároltak az úgynevezett semleges szektorba, ami azért nem szokványos.

A 24.hu kérdésére a Budapest Honvéd megerősítette információnkat.

Az előzetes adatok alapján (közel) telt házra számítunk. A szabályok szerint a jegyek tíz százalékát kell a vendégszurkolónak biztosítanunk, ennél többet küldtünk a Ferencvárosnak, és a vendégszektorba érvényes belépők értékesítését az FTC intézte. Értesültünk róla, hogy a hét elején voltak már olyanok, vélhetően köztük fradisták is, akik – MLSZ-kártyával – megvásárolták a semleges szektorba érvényes jegyeket, de a biztonsági szolgálatunk a stadion minden pontján a megfelelő létszámban lesz jelen, és felügyeli a mérkőzés biztonságos lebonyolítását

– közölte honlapunkkal Rác Benedek, a Budapest Honvéd FC kommunikációs vezetője.

Bárcsak mindenhol legalább fele annyi néző lenne, mint az Üllői úton

Ugyan szombat este idegenben lép pályára a Fradi, de a zöld-fehérek szurkolói aktivitása kapcsán megjegyzendő, a klub hazai,

Groupama Arénában lebonyolított meccseinek átlagos nézőszáma átlépte a tízezres álomhatárt. 

Mivel még egy Fradi-Újpest és egy Fradi-DVSC rangadó van hátra, ez a szám még minden bizonnyal emelkedni fog. A tízezres átlagnézőszám már nemzetközi mércével nézve is számottevő, amely tisztességes, legfőképp valós gazdasági alapú bevételt biztosít a klubnak.

A blikk.hu a SkyBox, a VIP-szektorok, bérletesek száma, és az átlagos jegyeladás figyelembevételével megbecsülte, mennyi bevétele származhat a Ferencvárost működtető gazdasági társaságnak közvetlenül a nézőktől. Kiderült, nem kevés, éves szinten 1,6 milliárd forint.

Mindez azt jelenti, hogy a nagyrészt állami csecsen lógó magyar futballban egyedülálló módon és mintaértékűen

a Fradi összköltségvetésének mintegy harmadát valós gazdasági alapon a nézőközönség dobja össze.

Ez azért is párját ritkító, mert egy, a 2015-ös gazdasági évet vizsgáló UEFA-tanulmány szerint, bár az arányok országról országra változhatnak, de nagy általánosságban elmondható, hogy az európai futballklubok bevételei hat forrásból származnak:

  • a televíziós társaságoktól származó összegek (34%)
  • az UEFA-tól származó bevételek (9%)
  • szponzoráció (24%)
  • kereskedelmi bevételek (11%)
  • belépőjegyek, bérletek (16%)
  • egyéb bevételek (8%)

Látható, a Ferencváros belépőjegyek, bérletek tekintetében jelentősen felülmúlja az európai átlagot, majdnem a duplája annak.

Fájó, a többi magyar klub messze lemaradva figyeli a Fradit, miközben a józan klubvezetők tán irigykednek is kicsit. (Kiemelt kép: MTI)

Az OTP Bank Liga 2018/19-es szezonjának átlagnézőszámai:

1. Ferencváros – 10 083
2. DVTK – 3757
3. Haladás – 3409
4. DVSC – 3387
5. Mol Vidi – 3222
6. Újpest – 2852
7. MTK – 2433
8. Mezőkövesd – 2332
9. Kisvárda – 2182
10. Honvéd – 1801
11. Puskás Akadémia – 1101
12. Paks – 924

(Forrás: blikk.hu)

Olvasói sztorik