Magyar foci

Lesz néző, ha lesznek stadionok – csak ne albán csapatok oktassanak bennük…

Rangadó
Rangadó

2016. 08. 16. 11:02

ELÉG AZ ÜRES STADIONOKBÓL! 6. rész. Hiába a hazai szövetség minden törekvése, az úgynevezett Eb-láz, a magyar stadionokban alig kíváncsi valaki az NB I-es meccsekre. A Rangadó.hu hétrészes sorozatban kutatja a pangás okait - ezúttal az MLSZ álláspontjára voltunk kíváncsiak.

Sorozatunk cikkei

1. rész – Csak nálunk zuhan a nézőszám? ELOLVASOM.
2. rész – Mit tehetnek a klubok? ELOLVASOM.
3. rész – Üres lelátók szurkolói szemmel. ELOLVASOM.
4. rész – A futballistáknak sem mindegy…
ELOLVASOM
5. rész – Mennyi az annyi? Válaszol: a sportközgazdász. ELOLVASOM
6. rész – Az MLSZ-nek is ciki?
7. rész – Merre tovább? Mi lehet a megoldás?

A klubok képviselője, a profi játékos, szurkoló és sportközgazdász után ezúttal a Magyar Labdarúgó Szövetség véleményére voltunk kíváncsiak a továbbra sem növekvő hazai nézőszámmal kapcsolatban. Sipos Jenő, az MLSZ szóvivője a középtávú tervekről és elképzelésekről beszélt, kiemelve, hogy elsősorban a hazai egyesületek feladata saját közönségükkel a kapcsolattartás.
– A szövetség a válogatott mérkőzések lebonyolításáért felel, úgy érzem, elmondhatjuk, hogy ezen a területen nincs probléma. Telt ház előtt, remek hangulatban játszik a magyar csapat, a vb-selejtezőkön is várhatóan hatalmas lesz az érdeklődés. Elindítottuk a bérletek értékesítését a hazai mérkőzéseinkre, kimondottan azoknak, akik a legelkötelezettebb szurkolói a csapatnak, és erre is nagy érdeklődést várunk – mondta a Rangadónak Sipos Jenő.
– A sikeres Eb-szereplés után számtalan jó szándékú javaslat érkezett a szövetséghez a hazai bajnoki mérkőzések nézőszáma növelése érdekében – ezeket az észrevételeket továbbítottuk a klubok felé, hogy fontolják meg a kivitelezhetőségét, a helyi jellemzők figyelembe vételével.

– Számos javaslat hangzott el, és mi kértük is a klubokat, hogy ezek közül is válogassanak bátran a szezonkezdet előtt. Senki sem gondolja, hogy a mostani nézőszám megfelelő, ezen a téren mindenképpen előre kell lépni. Ugyanakkor fontos körülmény, amit néha elfelejtenek, hogy jelenleg egy örömteli átmeneti állapotot élünk, hiszen sok csapat nem a saját stadionjában játssza a hazai mérkőzéseket. Albérletbe pedig nehezebb becsábítani a szurkolókat. Ez a helyzet a közeljövőben még egy ideig fennállhat, hiszen újabb stadionokat alakítanak át, viszont hosszabb távon mindenhol vonzóbb lehet a közönségnek az új, modern feltételrendszer.
– Az MLSZ elképzelései szerint a 2017-18-as idénytől kezdve számíthatunk minőségi előre lépésre a szurkolókkal való kapcsolattartásban. Természetesen ez egy hosszabb folyamat, nem lesz egyik pillanatról a másikra ugrásszerű nézőszám-emelkedés. De ha meglesznek az új, nem luxus, de európai körülményeket jelentő, komfortos stadionok, pozitív változás következhet be – tette hozzá Sipos Jenő. Persze a jelenben is szükség van népszerűsítő kezdeményezésekre, amiben a szövetség közvetve tud segíteni.

– A szövetség a klubokkal folyamatosan egyeztet. Mert a saját szurkolóival a klubnak kell megtalálni a mindenkinek jó megoldást. Elsősorban persze jó futball kell, a csapatokban lehetőleg sok fiatal magyar játékossal, mi ezt próbáljuk ösztönözni. Ezen kívül az MLSZ is igyekszik új kezdeményezésekkel bevonni a szurkolókat. Ilyen a most indított Szurkolói Klub, amelyhez csatlakozva különböző kedvezményekhez juthatnak hozzá a szurkolók.
A sokat vitatott szurkolói kártya szerepe végül háttérbe szorult, az MLSZ-szóvivő szerint a kluboknak megvan a lehetőségük önálló ötletekkel, kezdeményezésekkel népszerűsíteni a csapatukat és az NB I-es meccseket.
– Az MLSZ a szurkolói kártya alkalmazását is rábízta a klubokra. Ma már a kártya nélkül is lehet jegyet venni a válogatott mérkőzésekre, ez tehát változott, egyébként pedig lépésről lépésre kell haladnunk: épüljenek fel az új stadionok, közben a kluboknál induljon el egy jó marketing, ami egyformán vonzóvá teszi a mérkőzéseket a családoknak, ultráknak, mindenkinek – tette hozzá az MLSZ szóvivője.
Sipos Jenő sem vitatja ugyanakkor azt a véleményünket, hogy a jó futball lenne a legjobb vonzerő – mert például a Ferencváros vagy a Debrecen hiába játszik már minden igényt kielégítő, gyönyörű stadionban, ha albán vagy belorusz csapatoktól kap ki a szép kulisszák között… A magyar válogatott legutóbbi eredményei viszont garantálják a telt házat, de egyelőre csak a válogatott meccseken.

Mi az a Szurkolói Klub?

Az MLSZ legújabb kezdeményezéséről a szövetség honlapja ad tájékoztatást.
„Az MLSZ az első osztályú csapatokkal egyeztetve életre hívja az MLSZ Szurkolói Klubot, melynek bárki tagja lehet, aki érvényes klubkártyával vagy Futballkártyával rendelkezik és a szurkoloiklub.mlsz.huoldalon belép a klubba. Erre augusztus 8-tól folyamatosan lehetősége van mindenkinek, aki szurkolói- vagy Futballkártyával rendelkezik. A Szurkolói Klub tagsága különböző kedvezmények igénybevételére jogosít. Azok a szurkolók, akik nem csatlakoznak a Szurkolói klubhoz, de klubkártyával vagy MLSZ kártyával rendelkeznek, a jövőben is vásárolhatnak belépőket személyesen a jegypénztárakban, vagy választhatják a kényelmes online jegyvásárlást.
Újdonság, hogy az MLSZ Szurkolói Klub tagjai a hazai vb-seletezőkre kedvezményes áron bérletet is vásárolhatnak. A bérletkedvezmény keretében a regisztrált klubtagok a vb-selejtezőkre szóló, hazai mérkőzésekre belépést biztosító bérlet árából az eredeti jegyárhoz képest 30% kedvezményt kapnak” – olvasható az mlsz.hu oldalon.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Zinedine Zidane head coach of Real Madrid prior the La Liga match between Villarreal CF and Real Madrid, at La Ceramica Stadium, on may 19, 2018 (Photo by Maria Jose Segovia/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.