A klubok képviselője, a profi játékos, szurkoló és sportközgazdász után ezúttal a Magyar Labdarúgó Szövetség véleményére voltunk kíváncsiak a továbbra sem növekvő hazai nézőszámmal kapcsolatban. Sipos Jenő, az MLSZ szóvivője a középtávú tervekről és elképzelésekről beszélt, kiemelve, hogy elsősorban a hazai egyesületek feladata saját közönségükkel a kapcsolattartás.
– A szövetség a válogatott mérkőzések lebonyolításáért felel, úgy érzem, elmondhatjuk, hogy ezen a területen nincs probléma. Telt ház előtt, remek hangulatban játszik a magyar csapat, a vb-selejtezőkön is várhatóan hatalmas lesz az érdeklődés. Elindítottuk a bérletek értékesítését a hazai mérkőzéseinkre, kimondottan azoknak, akik a legelkötelezettebb szurkolói a csapatnak, és erre is nagy érdeklődést várunk – mondta a Rangadónak Sipos Jenő.
– A sikeres Eb-szereplés után számtalan jó szándékú javaslat érkezett a szövetséghez a hazai bajnoki mérkőzések nézőszáma növelése érdekében – ezeket az észrevételeket továbbítottuk a klubok felé, hogy fontolják meg a kivitelezhetőségét, a helyi jellemzők figyelembe vételével.
– Számos javaslat hangzott el, és mi kértük is a klubokat, hogy ezek közül is válogassanak bátran a szezonkezdet előtt. Senki sem gondolja, hogy a mostani nézőszám megfelelő, ezen a téren mindenképpen előre kell lépni. Ugyanakkor fontos körülmény, amit néha elfelejtenek, hogy jelenleg egy örömteli átmeneti állapotot élünk, hiszen sok csapat nem a saját stadionjában játssza a hazai mérkőzéseket. Albérletbe pedig nehezebb becsábítani a szurkolókat. Ez a helyzet a közeljövőben még egy ideig fennállhat, hiszen újabb stadionokat alakítanak át, viszont hosszabb távon mindenhol vonzóbb lehet a közönségnek az új, modern feltételrendszer.
– Az MLSZ elképzelései szerint a 2017-18-as idénytől kezdve számíthatunk minőségi előre lépésre a szurkolókkal való kapcsolattartásban. Természetesen ez egy hosszabb folyamat, nem lesz egyik pillanatról a másikra ugrásszerű nézőszám-emelkedés. De ha meglesznek az új, nem luxus, de európai körülményeket jelentő, komfortos stadionok, pozitív változás következhet be – tette hozzá Sipos Jenő. Persze a jelenben is szükség van népszerűsítő kezdeményezésekre, amiben a szövetség közvetve tud segíteni.
– A szövetség a klubokkal folyamatosan egyeztet. Mert a saját szurkolóival a klubnak kell megtalálni a mindenkinek jó megoldást. Elsősorban persze jó futball kell, a csapatokban lehetőleg sok fiatal magyar játékossal, mi ezt próbáljuk ösztönözni. Ezen kívül az MLSZ is igyekszik új kezdeményezésekkel bevonni a szurkolókat. Ilyen a most indított Szurkolói Klub, amelyhez csatlakozva különböző kedvezményekhez juthatnak hozzá a szurkolók.
A sokat vitatott szurkolói kártya szerepe végül háttérbe szorult, az MLSZ-szóvivő szerint a kluboknak megvan a lehetőségük önálló ötletekkel, kezdeményezésekkel népszerűsíteni a csapatukat és az NB I-es meccseket.
– Az MLSZ a szurkolói kártya alkalmazását is rábízta a klubokra. Ma már a kártya nélkül is lehet jegyet venni a válogatott mérkőzésekre, ez tehát változott, egyébként pedig lépésről lépésre kell haladnunk: épüljenek fel az új stadionok, közben a kluboknál induljon el egy jó marketing, ami egyformán vonzóvá teszi a mérkőzéseket a családoknak, ultráknak, mindenkinek – tette hozzá az MLSZ szóvivője.
Sipos Jenő sem vitatja ugyanakkor azt a véleményünket, hogy a jó futball lenne a legjobb vonzerő – mert például a Ferencváros vagy a Debrecen hiába játszik már minden igényt kielégítő, gyönyörű stadionban, ha albán vagy belorusz csapatoktól kap ki a szép kulisszák között… A magyar válogatott legutóbbi eredményei viszont garantálják a telt házat, de egyelőre csak a válogatott meccseken.