Nemzetközi foci

Eltűnik a Philips reklámja a PSV mezéről

A holland bajnokcsapatnak új támogatót kell keresnie.

Kapcsolódó cikkek

Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebookon!

A labdarúgásban semmi sem tart örökké: játékosok százai, klubok tucatjai bukkannak fel és tűnnek el hónapok leforgása alatt, két-három év pedig a futball időszámítása szerint jóformán örökkévalóságnak tűnik. Nagyon ritka ebben a világban, hogy valami évtizedekig állandó. Az egyik ilyen kivétel volt a PSV Eindhoven mezén a Philips gyár emblémája, amely 34 éven keresztül volt a klub első és mindmáig egyetlen mezreklámja. Hasonlóan ikonikus hirdetés talán egyedül a Pirelli logója az Inter mezén.

A PSV-t 1913-ban a Philips elektronikai cég gyári csapataként alapították, innen is származik neve: Philips Sport Vereniging. A klub már több mint egy évszázada hirdeti a gyáróriást és annak termékeit, sikereinek köszönhetően nem csak Hollandiában, hanem világszerte. Az eindhoveni klub 22 alkalommal nyerte meg a holland bajnokságot – legutóbb épp az előző hétvégén –, ezzel az Ajax mögött második az örökranglistán.

A Philips szponzori szerződése 2016-ban lejár, és a gyár jelezte, hogy nem kívánja azt meghosszabbítani; az utóbbi években ráadásul folyamatosan csökkent az elektronikai óriás szponzori hozzájárulása a futballklub költségvetéséhez. A PSV elöljárói ezért új támogató után néznek, aki majd – reményeik szerint – új lendületet ad a klubnak ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani az európai elittel. Az biztos, hogy a csapat stadionjának a neve Philips Stadion marad, és az is, hogy a leendő szponzornak mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia, ha fel akar kerülni a patinás holland klub dresszére – írja a weszlo.com cikke alapján az Ultras Liberi.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik