Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!
Robin Williams, a labdarúgó-világbajnokság és az ebola foglalja el a dobogós helyeket a Google idei toplistáján, amely a világ legfelkapottabb kereséseit összegzi.
A Rubik-kockát ünneplő interaktív logó, amelyet májusban egy napig láthattak az internetezők a kereső oldalán, a világ idei harmadik legnépszerűbb ünnepi Google-logója lett – derül ki a Google magyar sajtóirodájának keddi közleményéből.
A sportolók közül James Rodriguez, Michael Schumacher és Ray Rice volt idén a legnépszerűbb, a legfelkapottabb világhírek témájában pedig elsősorban az eboláról, az Iszlám Államról és a Malaysia Airlinesról gyűjtöttek információt a világ internetezői a Google-keresőn.
A Google minden év végén bemutatja a keresési toplistákat. A keresőbe világszerte évente beírt több ezer milliárd kifejezést összegzi, az így születő keresési toplisták pedig minden évben tükröt tartanak az egyes országoknak, és az egész világnak.
A népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy összetettebb statisztikai módszerrel az év új kedvenceit, érdekességeit, feltörekvő sztárjait azonosítja. Ehhez az év “felkapott” kereséseit szűrik ki, melyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben ugrott meg a keresések száma, úgy, hogy ez a fokozott érdeklődés huzamosabb ideig fent is maradt. A keresési toplisták elkészítéséhez anonim, statisztikailag összesített keresési információkat használnak.