A negatív reklám is reklám, szokták mondani, és alighanem valami hasonlót gondolhattak az argentin élvonalban szereplő Deportivo Riestra vezetői is, amikor kitalálták, hogy egy ismert youtubert küldjenek pályára kezdőként a Velez Sarsfield elleni bajnokin hétfőn este.
A Spreenként ismert Ivan Buhajeruknak 8 millió követője van a YouTube-on, és több mint 5 millió az Instagramon. Már februárban szerződést kötött vele a Riestra, de csak a múlt héten kezdte el a közös edzéseket a csapattal. A hétfő esti meccsen kezdett ugyan, de már a második percben lecserélték, még csak labdába sem ért ez idő alatt.
Ami történt, az tiszteletlenség a labdarúgással szemben, rossz az üzenete a fiatal játékosokkal szemben, akik mindent megtesznek azért, hogy profik lehessenek
– mondta a Velez csatára, az 1-1-es döntetlennel véget ért meccsen gólt is szerző Braian Romero, de hasonló kritikát fogalmazott meg Juan Sebastian Verón, korábbi válogatott játékos, aki jelenleg az Estudiantes elnöke. „Tiszteletlenség ez a játékkal és a játékosokkal szemben” – osztotta meg Verón a gondolatait.
Az ötlet Victor Stinfale-tól származott, aki a Deportivo Riestra, valamint a klub főszponzorának, egy energiaitalt gyártó cégnek is a tulajdonosa.
A mérkőzés összefoglalója:
A Riestra vezetőedzője, Cristian Fabbianti a Guardian cikke szerint még a meccs előtt odament a rivális Velez tréneréhez, elmondta neki, mi a terv, de azt is közölte vele, nem szeretnének senkivel sem tiszteletlenek lenni.
Röhögött és azt felelte, hogy adjak neki egy félórányi játékidőt
– mondta Fabbianti, aki azzal folytatta, már régóta tudni lehetett, mire készülnek.
A Deportivo Riestra a Guardian cikke szerint már korábban is csinált figyelemfelkeltő reklámokat. A csapat 22 fordulót követően a kilencedik helyen áll az argentin bajnokságban, míg a Velez az élen maradt a döntetlennel.