Nemzetközi foci

Indul a focidrukk és érkeznek a márkák is

Épphogy véget ért a katari FIFA-világbajnokság, kezdődnek is az UEFA Európa-bajnoki selejtezők – jövő héten a magyar válogatott is játszik –, ezzel pedig a márkák is visszatérnek a képernyőkre. A vállalatok számára a sport vált a közönséggel való kapcsolattartás egyik legkedveltebb módjává, ami nem meglepő, hiszen a mérkőzéseket olykor több millióan nézik egyszerre. De hogyan érik el a világmárkák, hogy bárhol, de tényleg bárhol felismerjük őket a mérkőzések után? A Hisense szakemberei most elárulják!

Akár a tévében néztük, akár olyan szerencsések voltunk, hogy személyesen mehettünk szurkolni Dohába, kétségkívül beleégett a fejünkbe a 2022-es katari FIFA-világbajnokságot szponzoráló márkák listája. Az izgalmas mérkőzések mellett ugyanis heteken át mást sem láttunk, csak a márkák óriás kivetítőkön megjelenő színes üzeneteit. Mielőtt elkezdődnek a 2024-es Európa-bajnokság várva várt selejtezői, a Hisense szakértői megosztják veled, hogy hogyan érik el a márkák, hogy ne felejtsd el őket a meccs után.

Ki vagy választva

Immár 15 éve aktív a sportmarketing területén a Hisense, a világhírű sportversenyek szponzorálása révén pedig nem csak, hogy több millió új fogyasztó ismerkedett meg a márkával, de a vállalat szinte megduplázta márkaismertségét 2016 és 2021 között.

A Hisense szakértői szerint a világmárkák mindig felmérik, mely sportágak, bajnokságok, játékosok, csapatok, arénák és események kapcsolódnak azokhoz a fogyasztókhoz, akiket el akarnak érni, így tulajdonképpen kiválasztják a közönségüket. Ilyenkor földrajzi és demográfiai célokat is kijelölnek, és eldöntik, hogy mi az, amit biztosan nem kívánnak támogatni, mert nem erősítené a márkaismertségüket.

Utóbbi szempont nagyon fontos: ugyan a Hisense-t a prémium kategóriás tévék és okosfunkciókkal is ellátott klímák révén már azelőtt is milliók ismerték, hogy a FIFA-világbajnokság szponzorává vált volna, mégis, a 2018-as FIFA világbajnokság hatására 6 százalékponttal, a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságot követően pedig 4 százalékponttal növelte készülékeinek márkaismertségét, ami nem működhetett volna, ha stratégia nélkül áll be a foci mögé.

Ott van veled helyben

Azon túl, hogy egy márka elköteleződik egy nemzetközi esemény mellett, helyi szinten is megközelíti a sportrajongókat, ugyanis a stratégiája attól lesz igazán eredményes, ha stabil és hiteles kapcsolatot tud kiépíteni a fogyasztóival. Hidd el, hogy egyáltalán nem a véletlen műve, ha a tévé után a helyi klubban is meglátod a márkád logóját!

A Hisense évről-évre számos nemzetközi esemény hivatalos támogatója, idén például az UEFA under-21, a Nemzetek Ligája és az UEFA labdarúgó Európa-bajnoki selejtezők szponzora is. Utóbbi most márciusban magyar szempontból is izgalmas lesz, hiszen március 27-én Magyarország hazai pályán Bulgáriával csap össze. A vállalat számos focicsapat mögé is odaállt: többek között a Leeds United, a Paris Saint-Germain és az Internazionale Milano klubjait is szponzorálja, megszólítva ezzel a helyi szurkolókat is.

Keresi az újat

A világmárkák rendszeresen felülvizsgálják a korábbi céljaikat annak érdekében, hogy mindig hatékonyan kommunikáljanak a fogyasztóikkal, ezért ne lepődj meg, ha a kedvenc márkád váratlanul más sportágakban vagy eseményeken is feltűnik!

Amikor új célok körvonalazódnak a közönséggel kapcsolatban, akkor a vállalatok is új vizekre evezhetnek. Hasonló helyzetben volt a Hisense is, amikor nemrég belépett az e-sport piacra: az e-sportok tökéletes lehetőséget nyújtanak a fiatalabb generáció elérésére, így a márka a Fnatic e-sport platform támogatójává vált. Ezáltal a hagyományos sportokat kiegészítve az e-sport segít abban, hogy a fiatalabbak is rendszeresen találkozzanak a márka termékeivel.

Olvasói sztorik