„Szerintem meglepetést okoztunk azzal, hogy ajánlatot tettünk, a következő meglepetés pedig az volt, amikor sikerült is megszereznünk az UEFA Európa Liga és a Konferencia Liga közvetítési jogait” – nyilatkozta Szabó Balázs, az RTL Magyarországhoz köthető CLT-UFA HBD programigazgatója és tartalombeszerzési vezetője a 24.hu-nak.
Az RTL három évre szerezte meg a második, illetve harmadik számú európai kupasorozat közvetítési jogait, egészen pontosan ezeknek a B csomagját, ami azt jelenti, hogy minden játéknapon az övé a második választás joga – az első az M4 Sportot illeti meg.
Idén ősszel ez annyit tesz, hogy az M4-en láthatóak a Ferencváros meccsei az UEFA EL-csoportkörben, de aki a Lazióra, a Leicester Cityre, a Napolira, vagy a Konferencia Ligában szereplő csapatok közül a Romára, a Tottenhamre kíváncsi, annak az RTL+-ra kell kapcsolnia, vagy ellátogatni az rtlmost.hu oldalra, és ott aktiválni a prémium szolgáltatást.
Adódik a kérdés, ha a legnagyobb érdeklődést övező meccset, a Fradiét az M4 adja, miért érte meg az RTL-nek lecsapni az UEFA Európa Ligára, valamint a Konferencia Ligára?
„Azzal, hogy a Konferencia Liga elindult, sokkal több mérkőzést rendeznek, mi pedig ezáltal nagyobb kínálatból válogathatunk, és több meccset közvetíthetünk. Ez az egyik ok.
A másik pedig az, hogy nagyon bízunk abban, hogy jövőre több magyar csapat is eljut a főtábláig, és akkor nekünk is jutnak majd magyar érdekeltségű mérkőzések
– mondta Szabó Balázs.
A Fradi a BL-selejtező utolsó körében vérzett el a svájci Young Boys ellen, így került az EL csoportkörébe, a többi magyar klub viszont nem vitézkedett a Konferencia Liga kvalifikációjában: a Fehérvár már az első körben fejre állt az örmény Ararat Jereván ellen, a Puskás Akadémia a második kanyarban zúgott ki a lett RFS ellen, míg az Újpestet a harmadik fordulóban verte oda-vissza a svájci Basel.
A csatornánál mindenesetre bizakodóak, új stúdió készült a fociközvetítésekhez, a meccseket sugárzó RTL+-t pedig HD-sították, ahogy az online platformon is indult négy HD-minőségű csatorna, ahol lehet követni a találkozókat.
„Az a fajta különbség, ami az árazásban érződik, nem biztos, hogy minőségben is jelen van, gondolok itt arra, hogy az UEFA Európa Ligában és az UEFA Konferencia Ligában is szerepelnek nagyon komoly klubok, és a BL-csoportharmadikok a tavasszal még kapnak egy esélyt az EL-ben. Épp ezért a csütörtöki meccsnapok is nagyon erősek lesznek ebben az idényben”.
Az RTL nem új szereplő a mezőnyben, régebben is közvetített sportot, hiszen egy ideig a csatorna birtokolta a Forma-1 vagy a magyar futballbajnokság közvetítési jogait, és Szabó Balázs azt mondta, nem a presztízs volt az oka, hogy rárepültek a két kupasorozatra.
„Van egy olyan törekvés, hogy új csatornák létrehozása helyett a már meglévőket szeretnénk fejleszteni, az RTL+ esetében pedig minőségi ugrást jelent, hogy olyan sorozatot közvetíthetünk, ami egyébként korábban már szerepelt az RTL egy másik csatornáján. A futball nagy közönséget vonz, a meglévő nézőbázis bővítése, valamint új nézők bevonzása is szempont volt amellett, hogy például az RTL Most+ felületén szintet léptünk azzal, hogy azon a felületen is láthatóak a mérkőzések. Ha a presztízs lett volna a mozgatórugó, akkor a BL-t próbáltuk volna elhozni, és sokkal több pénzt beletenni a projektbe. Úgyhogy ebben az esetben inkább arról van szó, hogyan tudunk egy nagyon erős ligát eljuttatni lineáris és nemlineáris fogyasztókhoz”.
Az RTL+ eddig főleg sorozatokat és filmet sugárzott, mostanság például a Bud Spencer-féle klasszikusokat lehet sokadjára megnézni hétvégente, és Szabó szerint a portfólióból azért erre a csatornára esett a választás, mert nem volt letisztázott és egyenes útja, és ezen változtatni szerettek volna. Éppen ezért gondolkoztak azon, hogyan lehetne úgy fejleszteni, hogy sokkal tisztább legyen a kép a néző, mint fogyasztó, valamint az üzleti partnerek számára is.
„Vannak olyan Bud Spencer-filmek, amelyek jobb számokat hoznak, de mindenki nagyon örült az első játéknap nézettségi adatainak. Digitálisan is sokan nézték a meccseket, és már a közvetítés előtti napokban, hetekben is azt tapasztaltuk, hogy a szokásosnál többen igényelték az aktiváló kódjukat. Szeptember 16-án este fél héttől éjfélig folyamatosan focit közvetítettünk az RTL+-on, és egy stabil nézői bázis végigkövette a programot. Külön öröm számomra, hogy a szeptember 13-i héten a kábeltévés portfóliónk legyőzte a nagyobb portfolióval rendelkező TV2-t, és a focit közvetítő csatornánk is jobban ment. Ha 0,5 százalék helyett 0,7-0,8-at vagy 1 százalékot hoz főműsoridőben, az is sokat számít. Mivel több a csatorna, de a torta ugyanakkora, így a kisebb elmozdulások is nagyobb jelentőséggel bírnak” – számolt be Szabó az első EL-játéknap tapasztalatairól.
Azt is hozzátette, szurkolói szempontból is kinyílt a világ, simán előfordulhat olyan, hogy valakinek akár minden topligából van kedvenc csapata, ők pedig a csoportkörben közvetített 60 mérkőzéssel a lehető legtöbb nézőnek igyekeznek lehetőséget biztosítani, hogy ne maradjanak le a szeretett klubjuk meccséről.