Bántóan kevés szó esik róla, de most a spanyolok elintézték, hogy világszerte a kiemelt hírek között kezeljék a női labdarúgást. Csúcsrangadó volt a spanyol bajnokság 24. fordulójában, a címvédő és listavezető Atlético Madrid fogadta a Barcelonát a férficsapat otthonában, a Wanda Metropolitanóban, és a 2017-ben átadott madridi stadionban nem sok üres szék maradt:
A rangadó nem csak a stadionba vonzotta az embereket, hanem a televíziók elé is: a Guardian cikke szerint stabilan 330 ezren, a csúcson pedig 413 ezren figyelték a Gol TV ingyenes közvetítését. A múlt héten ez a mérkőzés volt a csatorna legnézettebb műsora.
A női labdarúgás válogatott szinten már többször is bizonyította, hogy képes tömegeket megmozdítani, az abszolút világrekord eddig az 1999-es világbajnokság döntője, amikor 90 ezren látták Pasadenában, ahogy a házigazda amerikai csapat legyőzi Japánt. De a 2012-es olimpiai döntőre is 80 ezren váltottak jegyet a Wembley-be.
Klubszinten már ritkábbak az ilyen sikerek, de azért vannak:
- a mexikói bajnoki döntőn 51,
- a januári Athletic Bilbao–Atlético Madrid spanyol bajnokin 48,
- a tavalyi Chelsea-Arsenal FA-kupa döntőn 45 ezer volt a hivatalos nézőszám.
Mindebből jól látszik, hogy kiemelt események váltják ki a legnagyobb érdeklődést, de a spanyolok azért tudják, hogyan fokozzák a hangulatot, ha egy ilyen listára két bajnokival is oda tudtak kerülni. A világrekord ráadásul annak fényében különösen nagy mutatvány, hogy az Atlético és a Barca a múlt hónapban kupaelődöntőt vívott egymással, ám akkor 3800 néző előtt játszottak – igaz, az is telt házat jelentett a madridiak edzőpályáján.
Az okos kommunikációnak köszönhetően sikerült ilyen rövid idő alatt tizenhatszorosára növelni az érdeklődést, Bea Redondo, a női labdarúgás szakértője azt mondta, igazából két nagyon fontos dolog vezetett a csúcsmeccsig.
- Az egyik, hogy az Atléticónál jól választották meg, melyik meccset vigyék a férficsapat stadionjába, a Barcelonával ugyanis nagy versenyfutás van az aranyéremért, a Barca mostani győzelme után három pontra olvadt a madridiak előnye, azaz izgalmas lesz a hátralévő hat forduló.
- Emellett pedig sikerült jól kommunikálni a mérkőzés fontosságát, olyanok érdeklődését is felkeltette az összecsapás, akik csak kicsit, vagy egyáltalán nem követik a női bajnokságot, most viszont nyomott áron (5-10 eurós jegyek) kaptak egy telt házas, délutáni rangadót.
Az Atlético úgy hirdette a mérkőzést, hogy a városban cirkáló buszok oldalán a játékosok arcképeit lehetett látni, illetve a meccs előtti napokban a női csapat tagjai a szurkolói boltban osztogatták az aláírásokat. Ez már meghozta a kedvét a szurkolóknak, amin csak segített, hogy a közösségi médiában is megnyomták az eseményt
– adta meg a Guardiannak a siker egyszerűnek tűnő receptjét Bea Redondo.
És mindez kifejezetten jó reklám női focinak nem csak a nyári, franciaországi világbajnokság, de a május 18-i Bajnokok Ligája-döntő előtt is. Utóbbival Budapest kerülhet be a hírekbe, az aranymeccset ugyanis a Groupama Arénában rendezik majd, Marozsán Dzsenifer és a Lyon, valamint a magyar válogatott Jakabfi Zsanett és a Wolfsburg is versenyben van még – a két csapatot összehozta a sorsolás a negyeddöntőben.
Nyitókép: David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images