A gazdasági társaságok is hasznot húzhatnak a csütörtökön kezdődő oroszországi labdarúgó-világbajnokságból, mivel közülük néhányan a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek, akik sokak számára elérhető részvényekkel rendelkeznek – közölte a Saxo Bank.
A közlemény szerint Peter Garnry, a Saxo Bank vezető részvénypiaci stratégája úgy véli, hogy a szponzorok és támogatók közül az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé.
A sportszergyártó szerinte tartja jó pozícióit, és mint gyorsan forgó fogyasztási cikk-márkánál, hat rá a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége. Ugyanakkor mivel a piac ezt nem képes pontosan előre látni, valószínű, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a vébé hatására a jelenlegi árazástól.
Megjegyezte, hogy a China Mengniu Dairy még decemberben aláírta a szponzori szerződést a Nemzetközi Labdarúgó Szövetséggel (FIFA), így a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrém-szállítója lesz, amit nagy hirdetési költségvetéssel is megtámogat.
A stratéga rámutatott, hogy a vébé a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu és partneri hálózata, valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent nyertesei lehetnek a rendezvény pozitív hatásának.
Emellett olyan sportfogadási társaságok is számíthatnak bevételeik felfutására, amelyek részvényei nyilvánosan forognak, mint például a GVC Holdings, a William Hill, a Playtech, a Kindred Group és a Betsson.
nyitókép: youtube.com