Még pár nap és kiderül, melyik négyesbe sorolják a magyar válogatottat a jövő évi franciaországi Európa-bajnokságon. A szakmai várakozáson túl természetesen az is érdekelheti a magyar szurkolókat, milyen városokban játszik majd a nemzeti csapat. Annál is inkább, mert a költségvetés tervezésénél egyáltalán nem mindegy, a meccsjegyen és szálláson kívül mennyi útiköltséggel kell számolni.
Franciaország hatalmas, itt nem nagyon lesznek szomszéd városokban, gyorsan letudható utazás után játszott meccsek. Pláne, hogy majdnem minden csapat a 2-4-ig számozottak közül (amilyen a magyar is lesz) három helyszínen játssza a három csoportmeccset. A városok és a stadionok gyönyörűek, de az út odáig igen drága és fárasztó lehet…
Olcsóság szempontjából akkor járna legjobban a magyar drukker, ha a mieinket az A-csoportba sorsolnák. Ez esetben ugyan biztos, hogy a házigazdákkal kerülnénk egy négyesbe (az már biztos, hogy a franciáké az A1-es csapat), ugyanakkor két meccs is Párizsban lenne és csak egyszer kellene közben elutazni, a nagyjából 400 kilométerre lévő Lyonba (mivel ráadásul a két párizsi meccs egymás után van). Ez a 400 kilométer hazai mércével a fél ország – de láthatjuk a mellékelt táblázaton, hogy Franciaországban a kisebb távolságok között van. Ugyancsak jól járnánk az A4-es beosztással, itt ugyanis az egyetlen szomszédvár páros, Lens és Lille 25 km-re fekszik egymástól és Párizst is láthatnák a szurkolók, összesen pedig alig 230 km-t kellene utazni a helyszínek között.
Ami bizton kijelenthető, a B-csoportba kerülés esetén brutális mennyiségű utazás vár a több meccset is látni kívánó drukkerekre, akármilyen sorszámot kapnak Dzsudzsákék ( ezt a sorsolás elején tudjuk csak meg): Marseille, Lille, Toulouse, Bordeaux, Lens és St-Étienne a helyszínei a B-csoportnak, minden esetben több mint ezer kilométer a megteendő távolság (a légvonalban megadott távokat vettük figyelembe). Az egész csoportkör legtöbb kilométerét a B2-es csapat és szurkolótábora teszi meg, akik Marseille, Lille, Toulouse útvonalon több mint 1600 kilométert utaznak (az egyszerűség kedvéért az egyes városok közti távolságot pontosan, az összeadott értékeket viszont kerekítve adjuk meg).
A táblázatunkból látszik, a D és az E-csoport sem lenne leányálom (utóbbiban csak 1000 fölötti távolságok vannak), a C hagyján, illetve az F3-as beosztás tűnik még könnyen vállalhatónak a maga „vacak” 500 kilométerével, Bordeaux-val és Párizzsal…
Szóval, elő a térképet és az útvonaltervezőt, aztán szombaton lehet szurkolni kinek-kinek a pénztárcája vagy a szakmai ízlése szerint, netán a továbbjutás szempontjából legideálisabb sorsolásért – igaz, ez esetben máris felmerül, mennyi utazással járna egy újabb kör az Eb-n.