NB I

“Nem az MLSZ-nek, hanem a kluboknak kell megoldani, hogy legyenek nézők a meccseiken”

A válogatott meccsek iránt nagy az érdeklődés, már csak az NB I-es meccseken konganak a lelátók. Sipos Jenő MLSZ szóvivő kínos kérdésekre is válaszolt.

Sipos Jenő, az MLSZ szóvivője a Sport TV Mai helyzet című műsorában beszélt arról, hogy a válogatott mérkőzések iránt egyre nő az érdeklődés, a bajnokik nézettségéről viszont ez nem mondható el. Hozzátette, a kluboknak maguknak kell megoldani ezt a kérdést, és nem az MLSZ-től várni a megoldást – tájékoztatta honlapunkat a televízió.

A magyar válogatott május 20-án Budapesten felkészülési mérkőzést játszik egy olyan csapat ellen, amelynek tagjai európai topcsapatokban játszanak. A nemzeti csapat sikerének köszönhetően emelkedik a gyermeklabdarúgók száma, egyre több támogató fordul a sportág felé, és a válogatott mérkőzéseire is jól fogynak a jegyek. A március 26-i, Horvátország elleni találkozóra például már több mint tízezer jegy elkelt, ezért a szurkolókat arra biztatják, minél előbb váltsák meg jegyüket, nehogy lemaradjanak. A bajnokik látogatottsága azonban nem nő.

– A válogatott mérkőzései iránt óriási az érdeklődés, rendszeresen teltház előtt játszik a csapat, ugyanakkor látjuk, érzékeljük, és tudjuk, hogy ez a magyar bajnoki mérkőzésekről nem mondható el. Azt szeretnénk, ha ebben is jelentős változás következne be. Azonban tudni kell, hogy a nézőszám-emelkedés nem következik be egyik pillanatról a másikra, mi sem gondoltuk, hogy néhány hónapon belül ugrásszerűen megemelkedik majd az élvonal nézőszáma” – fogalmazott Sipos Jenő, az MLSZ szóvivője a Sport TV Mai helyzet című műsorában.

Hozzátette, ebben a kérdésben egy folyamat elején, közepén vannak.

– Azt gondoljuk, ha megfelelő lesz az infrastruktúra, tehát ha nem luxus, de korszerű stadionok lesznek, ha megfelelő a játéktér, fedett lelátók vannak, megfelelő kiszolgáló helyiségek, oda szívesebben mennek ki a szurkolók. Értem ezalatt az ultraszurkolókat is, a családokat, nőket, férfiakat és gyerekeket is. Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy izgalmas, színvonalas mérkőzések legyenek, erre van remény a bajnokság végének közeledtével, hiszen a helyezésekért, a kupaszereplését és a kiesés elkerüléséért mehet nagy harc, ez is vonzhat nézőket. A harmadik szempont, hogy minél több magyar fiatal játékos szerepeljen a csapatokban, hiszen a szurkolók elsősorban a magyar fiatalokra kíváncsiak, és látjuk, hogy ez semmiféle minőségromlást nem eredményez a csapatok teljesítményében.

A klubok szerepéről is beszélt a szóvivő:
– Nagyon fontos szempontnak tartom azt, hogy a klubok kicsit nagyobb figyelmet fordítsanak a marketingtevékenységre, tehát egy programot kínáljanak a szurkolóknak a hétvégeken, hogy érdemes legyen kimenni az adott stadionba az adott mérkőzésre, mert ott jól érezheti magát a gyermek, a felnőtt, a nő és az ultraszurkoló is. Tehát a klubok marketingtevékenységében is javításra van szükség.

Arra is válaszolt, hogy a szövetség ebben a kérdésben tud-e segíteni a kluboknak:

– Helyi szinten a kluboknak kell kialakítani, hogy hogyan tudják bevonzani a szurkolókat, másképp kell a szurkolókhoz szólni Pakson, Diósgyőrben, Debrecenben vagy a fővárosban, ebben a kluboknak vannak kiemelkedő feladatai. Természetesen az MLSZ is ad ehhez bizonyos támogatásokat, de ne várjanak a klubok az MLSZ-re, hanem saját területileg oldják meg ezt a kérdést, hiszen nem lehet mindegy egy klub számára sem, hogy 500 vagy 5000 néző előtt játszik a csapata, a játékosok is szívesebben futnak ki olyan stadionba, ahol mondjuk, telve vannak a lelátók. Tehát nem dőlhetnek hátra a klubok vezetői, hogy nekünk ilyen-olyan bevételeink megvannak, teljesen mindegy, mennyi néző előtt játszunk. Egyáltalán nem mindegy, hiszen a futball szempontjából, a játékosok szempontjából, az egész megítélés szempontjából fontos, hogy minél több néző legyen a magyar bajnoki mérkőzéseken is.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik