Gyorsan szeretnél értesülni a Rangadó.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk és like a Facebook-on!
Vígh László kormánybiztos a Digi Sport televízió Reggeli Start című műsorában elmondta, az új Puskás Ferenc Stadion a varsói megoldáshoz hasonlóan vonattal is megközelíthető lesz.
Az örökségvédelmi szabályok alapján kívülről megmarad a régi Népstadion retro látványa, sőt az eredeti, 1953-as tervek alapján a hiányzó oldalon is megépítik a stadion felső karéját.
– Belülről viszont egy high-tech aréna készül el. Az új, meredek lelátók és a futópálya hiánya miatt egy harminc-negyven méter széles gyűrű alakul ki a két stadion között, amit beépítünk kiszolgáló létesítményekkel, edzőtermekkel – mondta a kormánybiztos.
Vígh László nem ért egyet azzal a vélekedéssel, miszerint az MLSZ-lobbi győzött volna az atlétikai stadion ellenében.
– Nem éreztem soha ilyen ellentétet, hiszen a KSI-pálya átalakításával, elfordításával megépítjük az atlétikai központot is – szögezte le a kormánybiztos. – A korábbi városépítészeti ötletpályázat az egész területre vonatkozott, úgyhogy nem vész el. Például hasznosítjuk azt a koncepciót, hogy a komplexumot vasúton is meg lehessen közelíteni a Keleti pályaudvar felől. Varsóban működik a dolog, ott tíz-húszezer ember érkezik a meccsekre vonattal a stadionba.
A Nemzeti Sportközpontok irányítója hozzátette, Lipcsében és Berlinben választottak hasonló új stadiont a régibe-megoldást, viszont a két aréna közötti területgyűrű beépítése egyedülálló lesz a világon, ilyet a magyarok próbálnak először megvalósítani. Most a tervezés folyamatát vizsgálják, az irányokat keresik, utána kiírják a pályázatot.