Horváth Csenger a labdarúgó OTP Bank Ligában ötödik helyen álló Diósgyőri VTK új sportigazgatója, a Bajúsz Endrét váltó szakembert szerdán mutatták be sajtótájékoztatón a klubnál.
Magyar Mátyás tulajdonos ismertette, hogy a futballcsapattal kapcsolatban négy alapcélt határoztak meg a szezon elején. Azt szerették volna elérni, hogy
- minél előrébb végezzen a csapat,
- a szezon közepére a DVTK-nak legyen a legjobb fizikális és mentális kondíciója,
- a fiatalokat a megfelelő hatékonysággal építsék be a klubba, illetve
- az akadémia és az első csapat között hatékonyabb együttműködés alakuljon ki.
Mint mondta, azt látta, hogy a célkitűzések elérése nem folyik megfelelő hatékonysággal. Ezért született meg a sportigazgató-váltásról szóló döntés, és kérték meg Horváth Csengert, hogy vegye át a feladatot, a megfogalmazott terveket-célokat egy új mederbe terelve.
Horváth Csenger az MTI cikke szerint részletes prezentáción ismertette stratégiáját, a klub jelenlegi helyzetét és a jövővel kapcsolatos terveket. Kifejtette, a kinevezését munkájával szeretné meghálálni, számára ez ebben a projektben az őszinteséget, a saját hibák feltárását és az arra való megfelelő iránymutatást, a szakmaiságot, valamint a nagyon kemény és tudatos csapatmunkát jelenti.
Létrehoztak egy futballstratégiai osztályt, ami azt jelenti, hogy rajta kívül még három szakember érkezik a klubhoz, akik az elmúlt években külföldi csapatoknál szereztek tapasztalatot adatelemzőként és játékosmegfigyelőként.
A szeptemberi Nemzetek Ligája-mérkőzések után Horváth Csenger a Ziccer vendége volt:
Elemzésünk alapján a magyar futballban négy alapvető tényező jelentheti ezt az előnyt: az őszinteség, a tudatosság és a kemény munka, és a humán erőforrások kihasználása.
Ha ezeket a miskolci kultúrára és hagyományokra alapozva sikerül megvalósítanunk, akkor hosszú távon is fenntarthatóan sikeres csapatot építhetünk, amelyet a Diósgyőri szurkolók és a helyi közösség is elfogad és támogat. Nagy hatással van ránk az a szenvedély, ahogy a miskolci és környékbeli emberek elkötelezettek imádott klubjukért, benne futballcsapatukért. Erre kaptunk felhatalmazást a tulajdonostól” – mondta.
Horváth azt is elmondta, a klub üzleti modelljének fő célja, hogy a csapat a tabella első felében végezzen a meghatározott fiatalperces elvárások teljesítésével. Mindezt úgy, hogy először a saját akadémiájukon keresnek új játékosokat, és azon pozíciókkal kapcsolatban, ahol nincs saját akadémista, főképp a belső, de párhuzamosan a nemzetközi piacot is megvizsgálják.